tisdag, februari 10, 2015

Klockrent av Mohamed Omar om islam!

Här ett kort blogginlägg från 2009, tre världsreligioner från samma träd. Och här om att världens stora religioner ska inrikta sig på fred. förlåtelse och kärlek.

"Min religiösa grund är som för så många andra kristendomen och den Svenska Kyrkan.

Jag har den djupaste respekt för den och för andra stora regioner som Islam och Judendomen. De härstammar ju från samma träd med rötter i Mellersta Östern.

Jag hoppas att i en framtid de kan närma sig varandra och se mera till det som förenar än som skiljer. Deras huvudström predikar fred och kärlek.

Sedan finns det tyvärr fundamentalistiska riktningar, varav några spårar ur totalt med att ändamålen helgar medlen och att "otrogna" människors död kvittar. Fruktansvärt. Självmordsbombningar, attacker mot oskyldiga civila. Fruktansvärt."

Mohamed Omar, poet och debattör, har varit extrem islamist men har tänkt om, och skriver nu ett modigt och klockrent, tycker jag, inlägg i Dagens Samhälle.

Jag instämmer rakt av, håller ni med?

 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Av någon anledning är kristendomen och Judendomen numera spillror av vad de var tidigare,de anhängarna har naturligtvis konverterat till fredens och kärlekens religion?

Unknown sa...

Vittnesmål om hur jag erbjöds ett lån utan säkerhet för bara 2%.
Jag är Farida Agus Setiawati och jag är ett levande vittnesbörd om de goda nyheterna om Amanda Loan Firm.
Lyssna, ingen långivare här är villiga att hjälpa dig, utan de är bara här för att slita dig dina surt förvärvade pengar. Min man och jag sökte för lån från olika långivare på nätet men i slutet var vi lurade och lurade av våra pengar genom olika lån företag på nätet.
Vi lånade även pengar för att betala dessa online långivare men i slutet fick vi ingenting.
Jag och min man var i skuld och vi hade ingen att köra till för att få hjälp, vårt familjeföretag rasat och vi kunde inte få pengar för att möta våra dagliga utgifter tills vi infördes till Mrs Amanda som hjälpte oss genom att erbjuda oss ett oskyddat lån.
Kontakta Mrs. Amanda idag för ditt lån och glömma någon här lovar du lån på grund vid den senare slut kommer du inte få något lån från dem.
För mer information om hur du når Mrs Amanda eller följa hennes låneförfaranden, Skriv mig genom någon av min e-post, faridaaguss@gmail.com och kunfarida@outlook.com.
Eller så kan du skicka ett mail till Mrs Amanda på amandaloan@qualityservice.com, amandarichardssonloanfirm@gmail.com och amandaloanfirm@cash4u.com

Unknown sa...

Mrs.Pat är en oberoende lån långivare som är kompetenta, erfarna och certifierade experter som fokuserar på din framgång. Vi är att erbjuda de bästa lösningarna när gäller lån tjänster till våra kunder. Vi ger dig Instant godkännande, det finns ingen garanti, låga biljettpriser, vi tillhandahåller alla typer av lån som uppgår till 2%. Om intresserad, vänligen kontakta oss via e-post på: patrodriguezloanfirm@gmail.com
Hälsningar,
Mrs.Pat av
Pat Rodriguez lån företag.

Unknown sa...

Mrs.Pat är en oberoende lån långivare som är kompetenta, erfarna och certifierade experter som fokuserar på din framgång. Vi är att erbjuda de bästa lösningarna när gäller lån tjänster till våra kunder. Vi ger dig Instant godkännande, det finns ingen garanti, låga biljettpriser, vi tillhandahåller alla typer av lån som uppgår till 2%. Om intresserad, vänligen kontakta oss via e-post på: patrodriguezloanfirm@gmail.com
Hälsningar,
Mrs.Pat av
Pat Rodriguez lån företag.

Unknown sa...

Hej, jag fru Pat, en privat lån långivare som ger lån livstid möjlighet. Behöver du ett lån att betala av din skuld eller du behöver ett lån för att förbättra din verksamhet? Du har avvisats av banker och andra finansiella institutioner? Behöver du en skuldkonsolidering lån eller inteckning? Letar du efter mer eftersom vi är här för att göra alla dina finansiella problem ett minne blott. Vi låna ut pengar till personer i behov av ekonomiskt stöd, som har en dålig kredit eller i behov av pengar att betala räkningar, att investera i företag med en hastighet av 2%. Jag vill använda detta medium för att informera er om att vi tillhandahåller tillförlitlig och mottagaren och kommer att vara villiga att erbjuda ett lån.

Tack.
Mrs Pat från Pat Rodriguez
Kontakt: patrodriguezloanfirm@gmail.com
patrodriguez_loan.Firm@hotmail.com
Skype: Mrs.Pat Rodriguez lån Firm• ©

Unknown sa...

Halo nama saya adalah Mr.Li Wang Huateng seorang fotografer dan seni/kerajinan pribadi saya hanya ingin kasih kepada Mrs.Pat Rodriguez pinjaman perusahaan untuk dukungan mereka tulus dan bagaimana saya mendapat bantuan uang pinjaman dari perusahaan pinjaman nya untuk membangun foto dan seni kerajinan perusahaan saya selama di sini di Manassas Virginia, sebelum sekarang saya telah menghubungi begitu banyak peniru palsu yang juga menuntut keaslian platform ini , tapi aku tertipu sampai aku datang di Mrs.Pat Rodriguez di internet dan saya menghubunginya, segera ia disetujui saya pinjaman dalam waktu kurang dari 5 hari kerja Bank di rata-rata sebesar 2% dan hari ini aku glade saya lakukan. Jadi saya akan ingin menggunakan media ini untuk saran umum untuk berhati-hati dan jika Anda peduli Anda dapat menghubungi Mrs.Pat Rodriguez melalui resmi nya hubungi:patrodriguezloanfirm@gmail.com
Skype ID: Mrs.Pat Rodriguez pinjaman Firm• ©.