måndag, maj 03, 2010

Hemma hos -intervju i Radio Östergötland

Radio Östergötland intervjuar lite bredare en riksdagskandidat från varje riksdagsparti, och förra veckan var turen kommen till mig, här.

Mitt val av intervjuplats var nära min hyreslägenhet ovanför slussen på Söder, och givetvis fick jag besvärliga frågor om varför min enkla etta inte istället låg i Farsta eller så. Jag fick också reda ut varför jag inte likt andra utmärkta centerkandidater kör miljöbil, om jag lyckades kan vara tveksamt men lyssna och döm själv...

Jag hade ju glömt att tänka ut en önskelåt, och kom i efterhand på att jag skulle ha valt det utmärkta deltidsdansbandet Ikaros från Linköping. Nu blev det Sven-Ingvars med två mörka ögon, som jag alltid gillat.

På frågan om vad som skiljer olika partier lyfte jag givetvis fram centerpartiet som alliansens gröna röst, men det kom tyvärr inte med.

Också så fick jag frågan - ju - varför jag ställer upp till omval, och svarade som jag brukar enligt Jantelagens principer att jag motvilligt låtit mig övertalas av en mäktig folkopinion...Sen sa jag faktiskt också som det var, också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: