söndag, januari 20, 2019

Ökad otrygghet i Östersund/ Jens Ganman.

Jens Ganman har skrivit en bra bok om integration tillsammans med Mustafa Panshiri​, "Det lilla landet som kunde". Jag lyssnade just i Aktuellt till ett reportage om 3-4 tonåringar i grupp som hade misshandlat Liam,  14 år. Östersund har betydande problem och otryggheten ökar,  sas det typ i inslaget.  Och någon forskare sa att föräldrar måste bli bättre på att uppfostra sina barn, samt att tröskeln för att anmäla brott blivit lägre så otryggheten har nog kanske inte ökat... Som det oftast sägs i sådana här tv-reportage och artiklar.  Jag blir trött...

Min uppfattning är att media, ibland även polis,  ibland mörkar en del information i samband med att man rapporterar om brottslighet och bråk. Säkert i de bästa avsikter och i omsorg om sina läsare.

Hela Östersund vet säkert mer om den ökande otryggheten där,  liksom säkert många som läser ryktessajter i sociala medier.

Väldigt många vet dock inte mer än vad t ex Östersundsposten eller Aktuellt rapporterar, de kanske istället spekulerar.

Jag anser att media borde vara öppnare i sin rapportering, som i andra länder.  Nu tappar media i förtroende,  vilket är allvarligt,  och man driver många till rykten på sociala medier.

Jens Ganman kommer från Östersund och har varit journalist där.  I detta FB-inlägg söker han, på sitt sätt,  ge lite mera kött på benen.

Tillagt 21 januari: Det var tydligen Sven Granath på Polisen riks som framhöll att föräldrar måste bli bättre på att uppfostra sina barn, samt att anmälningsbenägenheten ökar..Han sa också att det mildare vädret (var det nog) kan påverka till fler brott.., liksom "befolkningsökningen"..

1 kommentar:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskad älskare.
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}