Aftonbladets chefredaktör heter Jan Helin. Han gillar att vara med i TV och debattprogram. Han tycker det var intressant att publicera en lång artikel med beskyllningar mot Israel för att ta organ från palestiniers kroppar. Utan några belägg annat än rykten. Så som rykten spridits mot judar i många sekler.
Nu är han på gång igen. Det är kyrkoval på söndag. Sverigedemokraterna satsar på att få en plattform där, valdeltagandet är ju väldigt lågt. Massmediadebatten om kyrkovalet har inte varit betydande.
Då slår Jan Helin och Aftonbladet till, två dagar före valet, under devisen "hur kan vi ge Sverigedemokraterna allra mest gratisreklam". Jag så just en minst tio minuter lång debatt i SVTs Gomorron Sverige, mellan denne Jan Helin och Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson.
Den handlade om Jan Helins plötsliga beslut att dels publicera en debattartikel av Jimmie Åkesson i tidningen, men samtidigt förvägra Sverigedemokraterna att annonsera i Aftonbladet...
Åkesson hade en lätt match, måste jag nog säga. Och fick ju maximal utdelning två dagar före valet. Synas i TV och press med att partiet finns, ställer upp i kyrkovalet och mobbas av Aftonbladet.
Varför är Jan Helin och Aftonbladet så angelägna om att hjälpa Sverigedemokraterna till en framgång i kyrkovalet?? Tar man sedan sats för att göra detsamma i riksdagsvalet?
Idag ska jag köpa Expressen!
Läs även andra bloggares åsikter om politik, sverigedemokraterna, aftonbladet, centerpartiet, kyrkovalet, jan helin
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Vi bugar och tackar för Helins insatser, samt en liten eloge till dig för att du fattade galoppen ;-)
Skicka en kommentar